Palveluverkoston kehittäminen


Tavoitteet

Opintojakson tarkoitus
Opit ymmärtämään miten organisaatioiden välistä yhteistyötä ja asiakaskeskeistä yhteiskehittämistä tehdään, ja miten luodaan palveluita verkostomaisessa toimintaympäristössä.
Opintojakson osaamiset
Palveluliiketoiminnan johtamisosaaminen
Yrittäjyys-, innovaatio- ja työyhteisöosaaminen
Opintojakson osaamistavoite
Opit työkaluja ja keinoja palveluverkoston kehittämiseen ja johtamiseen. Opit parantamaan asiakaskokemusta ja kilpailuetua kehittämällä ja luomalla palveluita yhdessä sidosryhmien kanssa. Opit käyttämään luovaa systeemiajattelua yhteistyön ja yhteisten palvelujen kehittämisessä. Opit tekemään käyttäjälähtöistä yhteiskehittämistä monimutkaisissakin yhteistyöverkostoissa. Opit ymmärtämään sisäisten palvelujen ja työntekijäkokemuksen kehittämisen merkityksen verkostoimaisessa toimintamallissa.

Sisältö

Liiketoimintaverkostot, arvoketjut ja arvoverkostot, palveluverkoston kehittäminen, yritysten välinen yhteistyö, luova systeemiajattelu ja systeemikartat, yhteiskehittäminen, käyttäjälähtöinen suunnittelu

Arviointipäivämäärä

8.12.2022

Arvosana

3

Luo kotisivut ilmaiseksi! Tämä verkkosivu on luotu Webnodella. Luo oma verkkosivusi ilmaiseksi tänään! Aloita