Palveluverkoston kehittäminen
Tavoitteet
Opintojakson tarkoitus
Opit ymmärtämään miten organisaatioiden välistä yhteistyötä ja asiakaskeskeistä yhteiskehittämistä tehdään, ja miten luodaan palveluita verkostomaisessa toimintaympäristössä.
Opintojakson osaamiset
Palveluliiketoiminnan johtamisosaaminen
Yrittäjyys-, innovaatio- ja työyhteisöosaaminen
Opintojakson osaamistavoite
Opit työkaluja ja keinoja palveluverkoston kehittämiseen ja johtamiseen. Opit parantamaan asiakaskokemusta ja kilpailuetua kehittämällä ja luomalla palveluita yhdessä sidosryhmien kanssa. Opit käyttämään luovaa systeemiajattelua yhteistyön ja yhteisten palvelujen kehittämisessä. Opit tekemään käyttäjälähtöistä yhteiskehittämistä monimutkaisissakin yhteistyöverkostoissa. Opit ymmärtämään sisäisten palvelujen ja työntekijäkokemuksen kehittämisen merkityksen verkostoimaisessa toimintamallissa.
Sisältö
Liiketoimintaverkostot, arvoketjut ja arvoverkostot, palveluverkoston kehittäminen, yritysten välinen yhteistyö, luova systeemiajattelu ja systeemikartat, yhteiskehittäminen, käyttäjälähtöinen suunnittelu
Arviointipäivämäärä
8.12.2022
Arvosana
3